Monday, November 7, 2011

mul oli vahepeal mõõn...et mida kirjutada? siis tuli reading week(lugemise nädal) ja arvake kuidas see kulges...nii, et ühe essee kirjutasin valmis reedel ja teist hakkasin kirjutama eile õhtul kell 7...ja tähtaeg oli täna kell 12:30....ja meid teatati rohkem kui kuu aega ette...miks ma jätsin selle taaskord viimasele õhtule? jumal seda teab...ma mõtlen...et kas mõni inimene tõesti ei muutu? ma tegelikult ei taha sellele hetkel isegi mõelda mitte, sest kuigi suuur koorem on hingelt nüüd ära - ma sain mõlemad õigeks ajaks siiski esitatud(osad ei esitanud üldse!), aga avastasin täna aafrika poliitikas istudes(ma ei suuda seal üldse süveneda, asi on vist ruumis, kus on Danford collection ja mind ümbritsevad kõiksugu nigeeria kunstiteosed), et ma tegin oma poliitika essee täiesti valesti....oh mind!!! ma ei viitsi seletada, kus ja mida ma valesti tegin, aga sellel kõigel on ka üks hea pool...see on unassessed essay ehk siis see oli justkui prooviessee ja selle tulemus ei lähe kirja, aga siiski vaatab nüüd õppejõud, et ma mingi pooletoobine olen! olen ikka rumal inimene, olen mina ikka rumal

aga teate millest ma mõtlesin kirjutada.......Inglismaast!
ma pole sellest riigist kunagi väga vaimustuses olnud..Prantsusmaa on alati palju ahvatlevam tundunud (olgu, võib-olla tundub siiamaani kuid siiski!) paljud eestlased arvavad, et teame Inglismaad hästi jne jne, aga...võta näpust! Mulle on see riik väääggaa meeldima hakanud...muidugi need iseenesest mõistetavad põhjused, et ta on multikultuurne ja Birmingham ikkagi metropol ja puhas ja ilus ja see ja too...aga tal on mingi oma võlu, kui ma ütlen tal, siis ma pean silmas Inglismaad ja tema rahvast. Eestis on võimalik end inglise noorte eludega kurssi viia ainult läbi dokumentaalfilmide, kus nad on kas 14 aastaselt rasestunud ja abiellunud, narkomaanid, 13. aastaselt silikontissid omandanud, lihtsalt lollid ja ülekaalulised või midagi taolist. Tegelikult, ma tahaksin öelda, on Inglismaa tüdrukud enamuses suhteliselt kenad tüdrukud...nad on alati hoolitsetud...see tähendab alati meigitud nägu(olgu, vahel liiga palju!) ja sätitud juukseid ning riiete peale mõtlevad nad ka rohkem kui eestlased...ja kuigi nad võivad kanda palju meiki, siis on vähe selliseid, kellel oleks korraga juuksepikendused, ripsmepikendused, küünepikendused ja kõiksugu muud pikendused...kui ma majakaaslastelt küsisin, et kas solaariumi kusagil lähedal ei ole(ma nii kuus kord-kaks käin, sest teeb naha ilusaks) siis neil jäi peaaegu et hing kinni...SOLAARIUM! SEE TAPAB!! ma ütlesin, et noh kui üle pingtada siis vist küll..aga nemad leidsid, et üks normaalne neiu ei käi kunagi solaariumis ja ikka pigem spray-päevituses, aga see pole minu jaoks! seega, kuigi siin paar solaariumikabiini on, olen ma otsustanud nende teenuseid mitte kasutada, sest nad näevad kuidagi...ebausaldusväärsed välja :D
Ja kui ülekaalulistest rääkida, siis muidugi on neid rohkem kui Eestis, aga anorektikuid on ka palju rohkem kui Eestis...mitte, et see mingi näitaja oleks, ma lihtsalt mainin, et stereotüübid ei pea tihti paika. Peale selle on neiud siin väga eneseteadlikud...enamik neist teavad une pealt kus toidus kui palju kaloreid, süsivesikuid ja muid nalju on...mina panen suhu, mis juhtub(kuigi tegelikult on minu toitumisharjumused siin üpris radikaalselt muutunud, aga sellest mõni teine kord) aga nemad loevad a l a t i kaloreid ja arvutavad ja siis jätavad meelde, kui palju nad veel päeva jooksul süüa tohivad ja nii edasii....
kui rääkida noorte intelligentsist, siis....ma ei saa siin väga adekvaatselt arvamust avaldada, sest minu ülikoolis on raske laisku ja lolle õpilasi leida...kuigi viimasele minutile lükkajaid on peale minu veelgi...näiteks minu majakaaslane H...eile, kui mul veel Nigeeria gängsteritest 500 sõna kirjutada oli oli temal 2500 sõna vaja kirjutada...ja kell lähenes südaööle..siis ta arvutas...12.5 tundi veel jne jne...aga valmis ta sai!! nii käib elu siinsetel üliõpilastel..

üks asi, millest inglased ise aru ei saa, on see, et nad on väga sõbralikud ja avatud...ülbeid inimesi on väga-väga raske leida. Mul ei ole kunagi kuhugile kartust minna, sest tean, et isegi kui ma lähen ihuüksi võetakse mind hästi vastu ja saadakse ruttu sõpradeks...antropoloogia tunnis aga arutasime kord seda teemat ja inglased rääkisid ise umbes nii: noh meie, inglased, kui teada-tuntud kinnine ja reserveeritud rahvas,,,,,,mis eestlased siis veel on!!! igatahes oli see üks sajast positiivsest üllatusest siia jõudes

muide...te kõik ju teate kuidas inglased teed armastavad...mina joon ka vahel rooibosi piimaga(hoian seda vaikselt hingitsevat lõuna-aafriklast enda sees veel kuidagi elus), aga nemad joovad enamasti earl grey'd...ja kui siin keegi endale kohvi või teed teeb, siis harva tehakse ainult iseendale..küsitakse ikka teistelt ka, et kas kellelgi on soovi? ja kuna ma tihti kohvi või teed joon, siis pean ma ka tihti küsima ja ma olen inglastelt juba mitu komplimenti oma väga hea teetegemisoskuse kohta saanud.. kui uhke ma olen!
ja kui ma suvel Itaalias elasin...Napolis!!!! mis on just oma hea kohvi poolest väga tuntud, siis tegin ma ka tihti perele kohvi ja sain tihti komplimentidega üle valatud

arvake ära kus minu kohvi-ja teetegemisoskusi maha tehti..........lõuna-aafrikas! aga ma ütlen endale: mida nemad ka õigest kohvist ja teest teavad...!

muide, Lõuna-Aafrika ja Inglismaa on üksteisega väga-väga sarnased...neid sarnasusi on liiga palju, et välja tuua ja ma tean, et see on seepärast, et LAV Inglismaa koloonia oli, aga hoolimata sellest ei ootaks, et kaks üksteisest nii kauget ja erinevat paika samas nii sarnased oleksid..

need on osad põhjustest miks mulle Inglismaa meeldib...siis on siin veel väga tore arhitektuur, linn on nii puhas ja hästi planeeritud(mitte, et see minu prioriteet nr 1 oleks, aga lihtsalt väikene tähelepanek!), inglaste huumorimeel on palju-palju parem kui eestlastel, kui nad piiridesse jäävad, vahel tehakse küll liiga palju nalja ja mul viisaka inimesena tihti põsed valutavad lõputust emotsioonitust naeratamisest

Inglise noored on tegelikult küll võrdlemisi...ulakad :D nad napsutavad päris palju, käivad palju väljas, olen täheldanud, et ka seksuaalselt väga vabameelsed ja avatud, seda puudutavaid saateidki on telekas lõputult, kus tüdrukud jalad harkis günekoloogi juures istuvad ja siis kõike televaatajatele lähedalt näidatakse ja seletatakse....Eestis oleks see šokeeriv, mina arvan!

toit on siin väga hea!!! klassikalisi inglise toite ma väga ei söögi, aga aasia toidud on mulle kindlasti rohkem meeldima hakanud(pean silmas india kööki ja muud säärast) poodides on väga huvitav ja lai valik...nagu ma kord juba mainisin...taimetoitlus ja isegi veganism on siin väga populaarsed

jalgpall pole minu kandis pooltki nii populaarne, kui ma arvasin....minu majas ei huvitu ükski tüdrukutest jalgpallist...nende poiss-sõbrad natukene, aga mitte vääggaa palju...Birminghami kõige kuulsam meeskond on Aston Villa....eks ma siis hoian sellele pöialt..kui alaline birminghamlane

eestlasi on siin palju! ma üks päev uurisin oma Facebooki sõbralisti ja avastasin sealt umbes 5 eestlast, kes Birminghamis elavad...muidugi on neid palju ka Londonis ja mujal...sõbranna Aberdeenist(mis on Šotimaal) ütles, et seal pidi neid samuti arvukalt olema..

Birminghamist on pärit ka paar kuulsat ansamblit, sealhulgas Black Sabbath, Judas Priest, Led Zeppelin, Duran Duran jne

ja kuigi aktsendi järgi saadakse alati aru, et ma inglane pole(mis ei olnud nii tavaline LAVis ja Itaalias) siis, et te teaks, on Inglismaal tuhat erinevat aktsenti...taaskord fakt, mida ma varem ei teadnud...mina hääldavat inglise keelt nagu vanad-head lõuna-inglased....kui tuua paar näidet siis sõna glass(klaas), enamik inglastest ütlevad gläss, aga mina ja R(lõuna-inglsmaalt..durr!) ütleme glass... sõna pass..enamik ütlevad päss, mina ja lõuna-inglased pass...mis pidi tegelikult keeleliselt võttes vale olema, sest a'na hääldataks teda siis, kui seal sõnas oleks R, aga teda ju ei ole! aga mind ei kõiguta sest.....mina ei tahagi lõuna-inglasena tunduda...mina hääldan nii, nagu meie vanas-heas Lõuna-AAAFRIKAS hääldame =) ...inglaste släng on ka mulle midagi uut, sest Inglise saateid pole ma kunagi väga vaadanud(va Skins ja see on siin palju abiks tulnud) aga sellised naljakad sõnad nagu noob ja fanny...(ropud) olid mulle uued...ja naljakad väljendid nagu innit...ka sõna proper kasutamine...näiteks kui mõni möödaminev noormees on ilus siis me ütleme he is proper fit, mis tähendab et ta näeb väga hea välja vms...võtke teatavaks!

ning mul on väga raske panna sõnadesse seda kultuuri, seda inglise noorte kultuuri, mida ma vaikselt õppinud olen ja kuhu ma sisse sulanduma hakkan...mulle väga meeldib kultuuridesse sulanduda ja võin julgelt öelda, et kõikidest kultuuriruumidest, kus ma elanud olen, olen ma midagi alati endaga kaasa võtnud...ja siinsed sõbrannad on juba mulle mitu korda maininud, et sinust on nüüd tõeline Inglise noor saanud! Oh mis te nüüd, kas just nii.....südames olen ma siiski arg ja alalhoidlik eestlane...tehke mis tahate =)

et natuke seda inglismaad, mis mulle meeldima on hakanud, teile tutvustada, siis panen paar oma lemmikut inglise laulu, mis mulle esimese hooga meenuvad.....soovitan kuulata...mul on muusika osas päris hea maitse..hihi (enda arust vähemalt, sest muudes aspektides seda öelda ei julgeks) ja hmm kui maitsetest rääkida, siis mu riietumisstiil on ka muutunud...mingi grunge mutt ma nüüd ei ole, aga enamasti kannan ma converse'e ja teksapükse või teksaseelikuid ja pusasid ja T-särke...mis ei ole tegelikult, tavaliselt, üldse minulik... aga kui välja minek on, siis ikka lühikesed kleidid-seelikud selga ja platvormking jalga...nagu üks tõeline inglise noor kunagi
(ja ma ei saa mainimata jätta, et Versace for H&M tuleb Birminghami ka ja muidugi lähen ma sinna kohale, et kas või neid kauneid nahktagisid oma käega katsuda, sest osta ma neid ei raatsi...Donatella disainitud küll, aga mul on vaja hetkel hing sees hoida mitte 180 naelaseid nahktagisid osta! H&M tegi ka "Lohetätoveeringuga tüdrukust" inspireeritud kollektsiooni, mis mulle veel rohkem kui Versace oma meeldib..võib-olla ikka sama palju...aga kui see välja tuleb olen ma juba Eestis...väga-väga kahju! võib-olla kui ma tagasi tulen, on veel midagi alles..ma südamest loodan...)

http://www.youtube.com/watch?v=3UkPINigAHU
(Queen Geroge Michael'i esituses...Wembley staadionil..enam inglaslikum olla ei saa...sellest ei saa mul iial küllalt ja seda versiooni tutvustas mulle mu Itaalia tööandja...wow)

http://www.youtube.com/watch?v=D9AFMVMl9qE
Ellie Goulding tegi Elton John'ist oma versiooni...kas ei ole ilus ja puhas ja siiras? seda laulis ka selle aasta Inglise X-Factoris ingellikult üks noor Iiri neiu...kuulake tema versiooni ka... ta nimi on Janet Devlin

http://www.youtube.com/watch?v=T8oRFcA0mFM&ob=av2e
see bänd nõuab pikemat arutelu, aga seda laulu lasi kunagi Eesti MTV üpris tihti ja see video, see laulja!!!!!! (kes on minu suureks kuvastuseks homoseksuaal...miks Kele ooo miks? ta on ju veel Igbo,,,minu lemmik etniline grupp Nigeeriast...aga ikkagi ooo miks Kele?) ja see laul on lihtsalt alati minuga kaasas käinud...kuulake siis sõnu ja selle ansambli teisi laule ka...ma väga soovitan =) Bloc party - The prayer

No comments:

Post a Comment