Wednesday, December 7, 2011

uskuge või ei....ma eksisteerin

ja ma palun vabandust...elu on olnud üsna tormiline ja igas ilmakaares on aga muudkui mingid jamad! ja ma andsin täna oma viimase(kolmanda sel nädalal) essee ära ja homme on antropoloogia ja aafrika kultuur(kust ma olen otsustanud poppi panna, sest no tõesti....MIND OOTAB KUU AJA PIKKUNE VAHEAEG EESTIS kui kaua ma jõuan oodata?) ja antropoloogiaks ei viitsi ma isegi lugeda mitte..teate küll seda tunnet, kui lõpp on nii lähedal ja sa lihtsalt..kuidas nüüd eesti keeles öelda? ma ei tea....I can't be asked...

ma tahaksin rääkida kõigest sellest, mis ma vahepeal teinud olen, aga mul on tunne, et midagi väga huvitavat ei olegi rääkida....väljas olen veidi vähem käinud, sest kooliasjad surusid end vahele...paar korda käisin isegi Birminghami eestlastega pidus!(ja mul käis Londonist külaline...oi oi oi salajane külaline!!! igatsen sind) mis on ju ülimalt tore...me kuulasime laupäeval eesti 90'date hitte a la Anaconda ja Ummamuudu :D siis mõtlesin küll, et.....Eesti...on.....supercool!!! seda on välismaal elavad eestlased alati öelnud, aga nii on..et kui oled kodumaalt eemal, hakkad seda palju rohkem hindama...sellepärast ma vast hetkel Eestisse tulekut ootangi..pühapäeval see ju juhtub..hallelujah...meil on kuuajane vaheaeg ja ma tulen tagasi Inglismaale alles 7. jaanuaril(seda ootan ma ka, sest ma hakkan Eestis kindlasti Inglismaad igatsema...ma juba igatsengi teda veidi)

esseed jätsin ma aga kõik viimasele õhtule ja ei ole iial enda peale nii vihane olnud...üks oli aafrika ajaloos...teemal "kuidas on euroopa ajaloolased üritanud tõestada et Aafrikal ei ole ajalugu ja kuidas on aafrika akadeemikud tõestanud, et neil ei ole õigus" või midagi sellist...väga päevakohane teema, sest kas teie teadsite et Aafrikas (ma räägin sub-Saharan Aafrikast) olid kunagi 3 väga suurt ja mõjukat impeeriumi: Ghana impeerium (mis ei ole seal kus tänapäeva Ghana), Mali impeerium (mis on osaliselt tänapäeva Malis aga hõlmas ka teisi alasid) ja Songhay impeerium....kas meile ajaloo tunnis Eestis kunagi neid mainitud on? ei....minule mitte! Eestis õppisime impeeriume ja tsivilisatsioone Lõuna-Ameerikas, Põhja-Aafrikas, Aasias, Euroopas ja kõikjal mujal, aga Aafrika(sub-Saharan noh!!) jäeti, nagu alati, välja...Aafrikal on tegelikult täisväärtuslik ajalugu täiesti olemas, lihtsalt vahe on selles, et Euroopas hakati kõike palju varem üles kirjutama, Aafrikas on tänapäevani suulised traditisoonid palju tähtsamad kui kirjalikud..sellest see vahe.....Sunjata eeposest lugesime ka lõike ja ma sain oma lemmikute Mandinkade kohta väga palju teada....ma olen täheldanud, et iga kolmas Mandinka on perekonnanimega Diabaté...ja iga teine Traoré...mõtlesinl et nojah...huvitav-huvitav! tuleb aga välja, et Mandinkad ise usuvad, et Sunjata eeposes olid kaks venda...üks kes võitles lõviga ja teine kes ülistas oma venda...ja Mandinkad usuvad et Traoréd ongi kõik selle lõviga võidlenud venna järeltulijad ja Diabatéd on teise venna järeltulijad...kelle järeltulija mina va Arro olen oooooooo!!!??

poliitikas pidime kirjutama sellise asja nagu position paper teemal tänapäeva Aafrika kõige tähtsamad probleemid ja leidma neile lahendused...ma võtsin selle essee jaoks raamatukogust umbes 8 raamatut ja loodan, et õppejõud seda ka hindab! probleemideks võtsin: 1) nafta (spetsialiseerusin Ekvatoriaal Guineale)...sellele pean ma eraldi postituse pühendama, sest te ei kujuta ette ka mitte, milliste kuradi naftahunnikute otsas aafriklased istuvad ja ainukesed inimesed kes sellest mingit kasu saavad on Lääne korporatsioonid, kes on selle nafta põhimõtteliselt omastanud ja nende naftarikaste riikide juhid...masendav.....elu...
teiseks probleemiks võtsin terrorismi..mis on tõusujoones seal Saheli-Sahara piirkonnas, aga mis, nagu ma ühest targast raamatust teada sain, ennem põhimõtteliselt ei eksisteerinudki, kui George Bush otsustas üks päev et Sahara kõrbes elavad Tuaregid on tegelikult siiski ilmsed terroristid ja viisid oma väed sinna kohale ja tänase päevani passivad mingid ameerika vennad seal Saharas ja terroriseerivad Tuarege!!! ja kolmas probleem oli demokraatia Aarikas...tähendab kui täpsem olla, siis need lollakad presidendid, kes osades riikides troonilt ei taha ära tulla...riikides nagu Ekvatoriaal Guinea kus Teodoro Obiang on president olnud 32 aastat - jah te ei kuulnud valesti....selliseid riike on veel: Kamerun (presidendiks Paul Biya-president viimased 29 aastat), Zimbabwe (Robert Mugabe-24 aastat), Sudaan (Omar al-Bashir-18 aastat), Angola (José Eduardo dos Santos - 31 aastat), Uganda (Yoweri Museveni-25 aastat), millele ma keskendusin...
ja siis oli essee aafrika kultuuris, kus oli teemaks: kirjuta kriitika mõne aafrika raamatu või kunstiteose põhjal ja ma valisin muidugi raamatu, sest kunst ei ole mulle just väga südamelähedane KUIGI peale lugemise nädalat oleme me ainult aafrika kunsti õppinud ja ma pean tunnistama, et see oli minu jaoks võrdlemisi huvitav....ma pean paari kunstnikku teilegi tulevikus tutvustama...igatahes raamatuks valisin Okot p'Bitek'i "Song of Lawino and song of Ocol" millest ma siin juba kunagi rääkinud olen ja uuesti ei hakka, aga nende esseedega seoses ei ole mul lihtsalt hea tunne...ja ma PEAN järgmine semester rohkem pingutama (mul tuleb uus tunniplaan ka!! veel lühem kui praegune!! 8 tundi nädalas!!!!!!!! wooohooo)

ilm oli siin Inglismaal siiamaani ikka uskumatult soe ja vihma ei ole ka selle 3 kuu jooksul, mis ma siin elanud olen, praktiliselt üldse sadanud...mis nali on? nüüd on aga külm..väga külm..täna oli 7 kraadi ja ma tahtsin surra....ma ei salli eriti seda, et mulle pidevalt seda eestlust nina alla määritakse ja nähvatakse, et SUL KÜLL KÜLM EI TOHIKS OLLA...miks mitte siis!?!?! ma olen väga külmakartlik...kui mina mässin end parka, uggside ja võimalikult paksude teksade sisse siis enamik inglise noori käivad siiamaani, tüdrukud: lühikeste pükste, seelikute või kleitidega(enamik neist on siiski sukapüksid ka jalga pannud..wow) ja peale panevad kardigani...veidi targemad ka õhukese jaki ja ma nägin täna...täna, kui väljas oli 7 kraadi ja mul nina otsast tahtis külmaga kukkuda....paari poissi kes olid lühikeste pükste ja t-särkidega!?!?!?!?!?!?! ma olen šo-kee-ri-tud

tegelikult nüüd kui ma otsa lahti sain, saan aru et mul oleks ikka tohutult palju kirjutada...aga ma ütlen nii palju, et ma käisin ju konverentsil Guinea-Bissau poliitikutega kohtumas...see on väga veider riik ja ma olen teda juba maininud, aga ütlen siis veel kord, et selle riigi parlamendi president Raimundo Pereira, kes on endine Guinea-Bissau president!!!!!! ja asepresident ja muud tähtsad ninad käisid meil ülikoolis väikesele publikule rääkimas...mul oli au osa sellest publikust olla ja kuna Raimundo ja co. inglise keelt ei rääkinud siis nad pläkutasid väga pikka aega portugali keeles...mille vastu mul ei olnud absoluutselt mitte midagi, sest see on euroopa keeltest minu lemmikuselt teine peale prantsuse keelt....ma pole kunagi aru saanud, miks see hispaania keel inimesi hullutab...ilus teine küll, ma seda gümnaasiumis 2 aastat õppinud ka, aga Portugal on juba riigina huvitavam ja portugali keel on nii kõlav ja idülliline...ja teda räägitakse muudes väga huvitavates riikides a la Brasiilia, Angola, Mosambiik, Cabo Verde, Guinea-Bissau, Sao Tome & Principe jne!!! igatahes jättis Raimundo mulle sümpaatse mulje ja ega ta pani mulle silma peale ka...ma märkasin küll...oleks võinud lõpus juurde astuda ja küsida kas tal mulle mõnda poega pole sokutada, sest ta ise on pensionär...muide...meie afrikanoloogia õpilased istusime kõik koos..meid oli seal võib-olla 10 või veidi rohkem ja siis meid tutvustati nendele tähtsatele ninadele kui YOUNG AFRICANISTS.....minule pole kunagi keegi viidanud kui noorele afrikanistile aga ma ütlen üht....mul tuli vägisi naeratus näole...väga kaunis tiitel...ainult et ma pean ta ära teenima! ja et siis tähtsatest meestest vähe oleks...mu kursakaaslasne..üks inglane kelle gümnaasium nii muuseas Lesothos (enklaav Lõuna-Aafrikas,,väga huvitav kuningriik!!!) vabatahtliku tööd käis tegemas...tähendab Lesotho kuningas käis tema koolis külas ja ta pidi LESOTHO KUNINGA EES KÕNE PIDAMA...ma tahtsin ka kaasa minna..ta elab veel Yorkshire'is ja ma pole ju Inglismaal ikka reisida saanud, aga ei sobinud see graafik mulle...seega Lesotho kuningas jäi seekord nägemata, aga pole viga..

kuulake parem Angola mõjutustega portugali muusikat ja vaadake videot, eks, see on ju Cabo Verdel filmtud...(kus...ma aafrika ajaloos õppisin...enne seda kui valged orjakaubandusega tegelema ei olnud hakanud, inimesi ei elanudki,,,seega Cabo Verde elanikud on endised orjad kes on Aafrika mandrilt sinna veetud..hmmm)

http://www.youtube.com/watch?v=wOMe-8Tf1Y0

see video on jällegi Angolas filmitud ja ma tean et eurooplastel on kindel ettekujutus sellest, kuidas ja KUI HÄSTI aafriklased tantsivad, aga nad ei tea tihti kaasaegsetest aafrika tantsudest, nagu Kuduro ja Kwaito, õige midagi...seega nii tantsivad noored angolalased...ja tantsivad hästi

http://www.youtube.com/watch?v=4CkXhtw7UNk&feature=relmfu

ma sain just teada, et Ida-Timoris räägitakse ka portugali keelt!?! wow

2 comments:

  1. aga hanna kes sina tahaksid olla,, kas tugeva lõviga võtlenu järeltulija või selle ülistaja järeltulija? Mina isiklikult oleksin Traoré (a)Mul juba tema pilt ka silme ees kuidas ta lõviga võitleb

    ReplyDelete
  2. Kiina, kõigepealt, tänan kommentaari eest....kui aga su küsimusele vastata siis kahtlemata Traoré! väga paljud kuulsad aafriklased kannavad seda perekonnanime ja mul on kindel plaan kuidas endale see nimi ka saada....nimelt Prantsusmaa korvpallikoondises on mees nimega Ali Traoré...ehk siis ma võrgutan ta ära ja me abiellume ja minust saab....Hanna-Kristin Traoré, lõviga võidelnud venna järeltulija

    ReplyDelete