Wednesday, January 25, 2012

tere

kaks viimast päeva on väga..hmm..geograafilised olnud

eile õhtul hakkasid mu majakaaslased mõtlema Inglismaa maakondadele ja üritasid neid kirja panna, aga panid väga pange!! kõik on umbes sellised: Stratfordshire, Hertfordshire, North Yorkshire, South Yorkshire jne........seega seal ei osanud ma kaasa rääkida....siis mõtlesid nad, et peaks proovima kõik Ameerika Ühendriikide osariigid kirja panna ja vaatama, kas saame 50 täis............43 saime ... ja kui täiesti aus olla, siis ma üllatusin väga meeldivalt, sest ma ei teadnud, et inglise noored (minu definitsioon inglise noortest on University of Birminghami noored...kes on võrdlemisi intelligentsed aga olgu, las ma üldistan) Ameerika geograafias nii tugevad on aga vahi-vahi...mina ütlesin kõige vähem osariike..ma arvan...ja sain aru, et isegi kui mulle USA väga meeldivana ei tundu, siis nende geograafiast peaksin ikkagi paremat aimu omama,,,seega on mul järgmine missioon: tunne Ameerika Ühendriike

aga täna oli mul aafrika geograafia loeng ja mis ma öelda oskan Teile.....me vaatasime filmi nimega "Taxi to Timbuktu" ehk siis takso Timbuktusse (Malis)....ja see oli dokumentaal ühest Mali mehest Alphast...kes seletas rahulikult ja ilusti lahti, miks aafriklased, malilased, batamalased (tema koduküla Malis) Läänemaailma rändavad....film oli veel 90date algusest...ta läks kõigepealt New Yorki ja oli seal taksojuht ja rääkis enda ja teiste New Yorki malilaste elust, siis läks Batamasse tagasi külale raha viima....siis läks Pariisi....(oo Pariis ja sealsed aafriklased - minu maapealne paradiis) ja ta tutvustas alati teisi malilasi ja nemad rääkisid oma eludest...ja siis...OH ÜLLATUST...läks ta Tokyosse...mul ei olnud õrna aimugi, et see ka Aafrika immigrantide seas populaarne destinatsioon on, aga järelikult siis! Nägin oma silmaga malilasi, kes rääkisid jaapani keelt :D väga naljakas....

2 asja, ütlen kohe ära, jäid mulle arusaamatuks:
1. peaaegu, et võimatu, et Alpha ise kõik oma reisid kinni maksis, ma usun, et see oli osa dokumentaali eelarvest ja see maksti tal kinni
2. miks oli filmi nimi "Takso Timbuktusse" kui Alpha kordagi Timbuktusse ei jõudnudki....ta läks alati kõigepealt Bamakosse(Mali pealinn) ja seal edasi oma külla Batamasse

PS...Alpha tõi hea näite...Tokyost Bamakosse sõitis ta 15 tundi...ja Bamakost oma kodukülla ka 15h....muidugi üks reis toimus lennuki ja teine arvatavasti rongi või bussiga, aga......veider kontrast

igatahes olen ma oma emalt ja paljudelt teistelt kuulnud sellist juttu: miks need aafriklased siia tulevad? mina olen oma kodumaal ja kannatan elu siin ära, isegi kui kõige lillelisem ei ole, miks nemad seda teha ei võiks? PEAMINE: tulevad siia, tööd ei tee, elavad riigi rahadest ja toidavad oma peresid ka veel....

nojah kõik, kes seda filmi vaatavad peavad kahjuks pettuma ja kõik need arvamused kukuvad arvatavasti kolinal kokku.........esiteks, ei saa võrrelda Eesti vaese ja Mali vaese elu......Alpha külas ei olnud isegi vett....kaevus ei olnud tilkagi vett.......ma tunnen kõikidele mitteaafriklastest vaestele muidugi kaasa....ma ise ka saan hetkel ainult 29 penniseid kiirnuudleid järada ja ega see just kõige suurem maitseelamus ole, aga mis siis ikka......nad käivad tööl hommikust õhtuni, teevad neid töid, mida üks Lääne inimene niikuinii vastu ei võtaks (Pariisis koristasid nad näiteks metrood ja rääkisid, kuidas neid selle töö pärast alandatakse, aga neil vahet ei ole, peaasi et midagigi teeniks)
seal oli üks noor Mali poiss kes töötas 14h päevas ja oli kolm aastat juba Pariisis töötanud ning polnud kokku saanud raha, et endale voodit osta....millest oli väga kahju...kui ma mõtlesin sellele, kuidas eurooplased mõtlevad: et nad ei taha tööd teha ja elavad ikkagi head elu...nad töötavad nii mis jube ja elavad ikkagi jubedat elu..

ja kui Alpha siis natukene raha teenis läks ta tagasi Malisse...rääkis, et ei tahakski kunagi Läänemaailmas päriselt elada, seal ei ole enam rohelust, ei ole vabadust, ta ütles nii ilusti: Aafrika vabadus, see on vaimne vabadus...ta rääkis ka sellest, kuidas Malis kasvades ta mitte kunagi rassidele ja nende erinevustele ei mõelnud, aga nii kui ta Läänemaailma läks, hakkasid kõik kohe eristama: valge, must, see, too...eelarvamused, eelarvamused

Ja kui ta kord siis tagasi Malisse läks, ja selle üle südamest õnnelik oli, tõi ta ka kõikide oma Pariisi sõprade saadetud rahad nende kodustele kätte.. mis oli minu jaoks suur üllatus...just see, et nad kõik oma raske vaevaga teenitud raha talle usaldasid....mina ühele eestlasele küll ei usaldaks :D ja siis need Pariisis töötavad malilased panid omakorda rahad kokku ja ostsid oma küla jalgpallimeeskonnale Adidase jalgpalli...ja maksid natukene, et küla jälle vett saaks...nad ei rääkinud kunagi ainult enda ja enda pere heaolust, vaid alati küla heaolust, kuidas kõiki aidata saaks.....ja miks nad üldse oma külas nii vaesed olid? vihma ei saja sealkandis enam üldse, Sahara hiilib aina lähemale ja et kuidagi lõket teha ja sööki küpsetada, on nad olnud sunnitud puud maha võtma ja nii see kõrb aina laienebki...nüüdseks on ta neile juba tuppa laienenud

siis ma vaatasin Alphat kui inimest: Ta oli ise Soninké seega rääkis seda keelt, rääkis bambarat ja rääkis prantsuse keelt...Ameerikas sai ruttu inglise keele selgeks ja jaapanis õppis jaapani keelt....ja kui ta oli tagasi Malis, näidati teda toolis istumas, lugemas raamatut "Kuidas Euroopa alaarendas Aafrika" ("How Europe underdeveloped Africa" autor on Walter Rodney)...ja mu süda rõkkas rõõmust! sest meie pidime oma essee jaoks ka seda raamatut lugema ja mul oli hea meel, et see ka aafriklaste endini jõudnud oli.....

siin teile treiler sellest filmist http://www.youtube.com/watch?v=lI87JOx4bHk

sellega meenus mulle lugu ka oma kirjasõbrast, mul on palju Aafrika ja mujalt maailma kirjasõpru, aga nad ei ole mitte sellised, kellega ma päris kirju saadaks, vaid pigem interneti kirjasõbrad...(ma pean neist eraldi postituse tegema!!!) igatahes üks minu lemmikuimaid, üks kamerunlane, kolis hiljuti Londonisse, et teha juuras magistrikraad...ta on pärit vaesemapoolsest perest ja rääkis, kui raske tal Londonis on hakkama saada ja kuidas ta Dorothy Perkinsis (riidepood) koristajana töötab ja kuidas sealsed müüjad talle ülevalt alla vaatavad........mul oli seda kurb kuulata....talle vaadatakse ülevalt alla, kuna ta on aafriklane, koristaja....keegi ei teagi tema lugu...mina vaatan alt üles, kuna ta räägib mitmeid keeli, võttis kokku julguse Kamerunist Londonisse tulla...teeb juuras magistrikraadi

nojah!! ei taha päris sellisel toonil ka ometigi lõpetada.. ma viimasel ajal enam populaarse muusikaga üldse kursis ei ole :( vajun aina sügavamale 90date rüppe...aga tänu...elu24le!!!...avastasin sellise laulja nagu The Weeknd, kes paljudele kindlasti juba tuttav...lihtsalt mina olen veidi kohtlane.........ta on Etioopia päritolu kanadalane...ja laulab RNB'd...seepärast ma üldse kuulasingi,,,et näha kas mulle RNB veel sümpatiseerib ja ma pole siiamaani kindel, kas mulle tema muusika meeldib, aga selles laulus siin on midagi....ja selle muusika juures paelub mind miski .... ja vajalik on ka lugeda kommentaare video all..ha!

http://www.youtube.com/watch?v=o9PuAm7d0PA

No comments:

Post a Comment